
Beste medewerker van MMC,
Op dit moment ervaar jij klachten welke overeenkomen met de klachten welke op kunnen treden als gevolg van een besmetting met (een variant van) het COVID-19 virus. Het kan ook zijn dat je nauw contact geworden bent, geen klachten ervaart en volgens de nieuwe RIVM richtlijnen een preventieve test geadviseerd wordt. Daarom wil jij je laten testen op het Corona virus of, indien van toepassing, een variant daarvan. MMC draagt er samen met het PAMM en ons zorg voor dat dit zo snel en efficiënt als mogelijk gaat. Onze rol is het, namens de bedrijfsarts, communiceren van de testuitslag.
Hartelijke groet,
Coronateam BakxWagenaar
Hoe ziet het proces er uit?
- Je maakt als eerst een persoonlijke afspraak voor de kweekafname; bel hiervoor (tijdens openingstijden teststraat) met de COVID kweekafname. Zij zijn bereikbaar op nummer: 040-888 4287 (let op: nummer alleen bereikbaar tijdens openingstijden teststraat). Openingstijden teststraat:
Maandag tot en met vrijdag: 8:00 – 13:00 uur
Zaterdag, zondag en feestdagen: 8:00 en 11:00 uur. - Je vult onderstaand formulier volledig in. Een kopie van het ingevulde formulier ontvang jij in je e-mailbox zoals je opgeeft onder Privé e-mailadres. Controleer je spam inbox.
- Je verschijnt, met medisch mond neus masker, op de afspraak voor de kweekafname (route 165 locatie Veldhoven) en neemt naar deze afspraak een (digitaal of hardcopy) exemplaar van het ingevulde aanvraagformulier mee. De kweekruimte bevindt zich in de eerste ruimte rechts voor de openslaande deuren. Je kan je melden bij de kweekruimte.
- Je ontvangt (doorgaans binnen 24 uur) nadat de test is afgenomen van ons de testuitslag per e-mail.
Vragen?
- Waar kan ik terecht met vragen over de testaanvraag en testafname?
Afdeling BGZ MMC: bedrijfsgezondheidszorg@mmc.nl of 040-888 8970. - Waar kan ik terecht met vragen over de testuitslag?
Coronateam BakxWagenaar: coronavirus@bakxwagenaar.com of 0492-218837. - Hoe snel ontvang ik de testuitslag?
Doorgaans ontvang je deze binnen 24 uur. Belangrijk is dat je je e-mail goed in de gaten houdt. - Wat als ik de testuitslag niet binnen 24 uur heb?
Dat betekent dat wij de uitslag ook niet hebben. Het is niet zinvol om met ons hierover telefonisch contact op te nemen. Wij monitoren actief op het tijdig ontvangen van testuitslagen. - Wat als ik geen e-mail met de kopie van de aanmelding heb ontvangen?
Als je geen e-mail hebt ontvangen met de kopie van de aanmelding in de door jou opgegeven Privé e-mailadres dan kan je er vanuit gaan dat de aanmelding niet is doorgekomen. Vul het digitale aanmeldformulier nogmaals in. Kan ik opnieuw, na het recent doormaken van een COVID-19 infectie, een test aanvragen?
Als je op het moment van deze testaanvraag GEEN klachten hebt ( bijvoorbeeld omdat je deel uit maakt van een ring-onderzoek) dan is het niet zinvol om binnen een tijdsbestek van 8 weken na het doormaken van een eerdere COVID-19 infectie opnieuw een test aanvraag te doen. Indien je wel klachten hebt ontwikkeld, adviseren we wel een testafname.